فروشگاه آنلاین ابزار و تجهیزات صنعتی و ساختمانی

پشتیبانی تلفنی: 09128560926

عمومی

قطعات پلاستیکی قالب بندی

قطعات پلاستیکی قالب بندی

قطعات پلاستیکی قالببندی بتن

در قالب‌بندی بتن علاوه بر پنل‌ها و اتصالات اصلی  از لوازم  و تجهیزات پلاستیکی دیگری نیز استفاده می‌شود. قطعاتی همچون: میان بولت آب‌بند، رابط میان بولت آب‌بند، مخروطی میان بولت، کلاهک قارچی امن، نوار درزگیر قالب، درپوشU-stopper وT-stopper، درپوش پلاستیکی انتهای لوله و… که هر کدام

از این لوازم قالب بتنی پلاستیکی به همراه انواع اسپیسرهای پلاستیکی جهت استحکام سازه‌های بتنی، آب‌بندی مناسب آن‌ها و همچنین تحقق ساختار اصلی ساختمان‌های عمرانی و صنعتی از سطح زمین تا پشت بام استفاده می‌‌شود.

در مقاله زیر ویژگی‌های هر یک از آن‌ها را با جزئیات و کارکرد بررسی می‌کنیم.

میان بولت آب‌بند پلاستیکی

میان بلت آب‌بند پلاستیکی در دیوارهای بتنی و مواردی که به آب‌بندی با دقت بسیار بالا وبدون نشت به بیرون نیاز است استفاده می‌شود.

از میان بولت پلاستیکی برای آب‌بندی در بتن‌ریزی دیوارهای بتنی، استخرها، کانال‌های انتقال آب شرب، سدها ،تونل‌ها، منابع آبی استفاده می‌شود.

جزئیات ساختاری میان بولت: هر میان بلت از یک قطعه لوله آجدار pvc و ۲ عدد مخروطی در دو طرف ابتدایی و انتهایی،۲ رابط و ۲ استاپر با نام‌های استاپر آب بند u و t تشکیل شده است.

میان بلت آب‌بند پلاستیکی قطعه‌ای است که در وسط دیوار قرار داده شده و بولت از میان آن رد می‌شود. و بتن‌ریزی پس از آن انجام می‌شود. پس از بتن‌ریزی و باز کردن قالب‌ها، مخروط‌ها از دو طرف میان بولت جدا شده و یک استاپر ساده به داخل لوله فرستاده می‌شود و دو استاپر لبه‌دار آب‌بندی از دو طرف در دو سر لوله نصب می‌شود.

جزئیات مونتاژی میان بولت آب‌بند پلاستیکی

ابتدا دو قسمت لوله‌هایpvc از طریق قرقره آب بند دیافراگمی به هم متصل می‌شوند. سپس دو قرقره آب‌بند در دو سر لوله قرار می‌گیرند .اکنون دو مخروطی روی قرقره آب‌بند به صورت دوتایی نصب هستند. تمامی قطعات ذکر شده در کارخانه و قبل از تحویل به مشتری به صورت یک مجموعه کامل میان بولت آب‌بند مونتاژ می‌شوند.

نحوه استفاده از میان بولت آب‌بند پلاستیکی

میان بولت آب‌بند پلاستیکی بین دو قالب دیواری قرار می‌گیرد و پیچ فلزی با انتهای پیچ از آن عبور می‌کند. قالب‌ها را به وسیله مهره محکم می‌کنند و در نهایت عملیات بتن‌ریزی آغاز می‌شود. در این مرحله مخروط‌ها نقش مهمی دارند؛ آن‌ها از تخلیه خاک از قالب جلوگیری می‌کنند و قرقره‌های آب‌بند دوتایی را در عمق ۴ سانتی در دیوار بتنی ثابت نگه می‌دارند. هنگام سفت شدن بتن قالب‌ها برچیده می‌شوند و به وسیله همان پیچ فلزی مخروط‌ها را با حرکت به چپ و راست و بالا و پایین از پیچ وسط آب‌بندی مدفون در بتن جدا می‌کنند.

رابط میان بولت آب بند

یک قطعه پلاستیکی پروانه‌ای شکل یا قرقره‌ای است که به عنوان رابط یا قطعه میانی میان بولت و لوله آجدار استفاده می‌‌شود. هر میان بولت پلاستیکی آب‌بند ۲ عدد رابط آب‌بند نیاز دارد که در هنگام مونتاژ میان بولت بر روی آن نصب می‌شوند.

مخروطی میان بولت آب‌بند پلاستیکی

از جمله قطعات پلاستیکی و کمکی در قالب‌بندی است که در صنایع ساختمانی و قالب‌بندی بتن جهت آب‌بندی و عدم خروج شیره بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مخروطی میان بولت قطعه انتهایی میان بولت است که در دو سمت آن قرار می‌گیرد و پس از بتن‌ریزی با انبر دست از سازه جدا می‌شود و استاپرها درون سوراخ خالی رابط جا زده می‌شوند. برای آب‌بندی محل مخروطی، آن را با مخلوط گروت وچسپ بتن پر می‌کنند.

درپوش قالب – استاپین

برای عبور بلت باید روی سطح قالب‌های فلزی سوراخی با قطر 21 الی 22 میلیمتر ایجاد شود که بلت از داخل آن عبور نموده و از سوراخ قالب روبرو خارج شود. همانطور که واضح است قالب‌های فلزی بیش از 50 بار قابل استفاده هستند و ممکن است در پروژه بعدی قالب‌های سوراخ‌دار ، مشکل ساز شود و موجب خروج بتن و شیره بتن شوند.

برای حل این مشکل و امکان استفاده از قالب‌های سوراخدار در مقاطعی که نیاز به عبور بلت وجود ندارد از قطعه‌ای ساده و کارآمد به نام درپوش قالب یا استاپین استفاده می‌شود. که از جنس پلاستیک است. به درپوش قالب اصطلاحا کورکن سوراخ قالب نیز گفته می‌شود. این قطعه ساده و مقرون به‌صرفه باعث می شود تا از قالب‌های سوراخدار بتوانیم در نقاطی که نیاز به عبور بلت وجود ندارد نیز استفاده کنیم.

کلاهک قارچی امن

کلاهک قارچی یا درپوش ایمنی میلگرد قارچی یک قطعه پلاستیکی با رنگ زرد فلورسنت است که در تاریکی و کم نوری محیط نیز قابل مشاهده است.

این قطعه پلاستیکی در بالای میلگردهای انتظار برای کمک به ایجاد اطمینان از ایمنی محل ساخت و ساز و محافظت در برابر صدمات ناشی از میلگردهای بیرون زده استفاده می‌شود.

جنس کلاهک از پلاستیک درجه یک pvc است و در رنگ‌های متنوعی وجوددارد امامعمولاوبرای ایمنی بیشتر به رنگ زرد تولید می‌شود. این قطعه پلاستیکی قارچی شکل برای قرارگیری طولانی مدت در معرض عناصر uv بسیار با دوام است.

کلاهک سرمیلگرد یا هدبار

از این قطعه پلاستیکی جهت پوشاندن سر میلگردهای آزاد و بیرون زده از سازه در شبکه‌های میلگردی استفاده می‌شود تا از برخورد پرسنل ایجاد صدمه و جراحات جلوگیری گردد.

در بسیاری از کشورهای پیشرفته عدم وجود و نصب کلاهک‌های امن در سازه منجر به جلوگیری از ساخت سازه، توقف پروژه‌های ساختمانی می‌گردد که می‌تواند نشان دهنده اهمیت وجود آن در سازه باشد.

کلاهک امن سر میلگرد معمولا به رنگ زرد یا نارنجی است تا دید بهتری در تاریکی داشته باشد.

این کلاهک هامعمولاً در دو سایزوبرای میلگردهای ۸ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۳۲ میلی‌متر تولید می‌شوند.

نوار درزگیر قالب بندی

نوارهای آب بندی یک درزگیر خارجی به صورت نواری هستند که از آن‌ها برای عایق‌کاری درز‌های ساختمانی و درزهای ترک مورد نظر در بتن استفاده می‌شود.

این نوار مخصوص همچنین جهت جلوگیری از خروج شیره بتن از قالب مورد استفاده قرار می‌گیرد .از آنجایی که قالب بندی در نقاط قطع دیوارهای بتنی مرتفع معمولاً در مراحل مختلف انجام می‌شود؛ بنابراین از نوارهای آب‌بندی یا نوار درزگیر در بین دو دیوار بتنی و برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل بتن استفاده می‌کنند.

درپوش (درزگیر لاستیکی U,T)

در آب‌بندی سازه‌های بتنی از نوعی درزگیر یا آب بند پلاستیکی استفاده می‌شود که به درپوش نیز معروف است.

استاپر U وT دو نوع متمایز از آب‌بندهای پلاستیکی یا درپوش لاستیکی هستند که کاربردهای یکسانی دارند اما انتخاب مناسب آنها در سازه نیز مهم است زیرا تفاوت جزئی در ساختار آن‌ها وجود دارد.

تفاوت جزئی بین درپوش لاستیکی یا U-stopper (درپوش ساده) با درپوش لاستیکی T-stopper (درپوش لبه ای) در شکل انتهایی قالب خود باعث می‌شود این درپوش‌ها یکی در داخل سوراخ نگهدارنده قرار بگیرد و از دیگری برای مسدود کردن سوراخ از بیرون استفاده شود.

U-stopper یک آب‌بند وسط تکیه‌گاه آب‌بندی است و آب‌بندی را تا حدودی ممکن می‌سازد.

اماT-stopper یا درپوش لبه‌دار با آب‌بند انتهایی در دو طرف تکیه‌گاه آب‌بندی و بین پیچ‌های آب‌بندی قرار می‌گیرد که آب بندی را ۱۰۰درصد تضمین می‌کند.

برای هر آب‌بندی یک U-stopper و ۲عدد T-stopper  یا آب بند لبه‌دار استفاده می‌شود.

درپوش پلاستیکی انتهای لوله

نوعی درپوش پلاستیکی است. از این درپوش‌ها برای جلوگیری از آسیب دیدن داربست سطح کف استفاده می‌کنند. به خوبی در انتهای نوک لوله جای می‌گیرند و ضخیم هستند.

راهنمای کامل و تصویری

مونتاژ قالب فلزی مدولار

این راهنما توسط کارشناسان برندهای مطرح قالب بتن فلزی در ایران ساخته شده است.

راهنمای کامل و تصویری

مونتاژ قالب فلزی فونداسیون

این راهنما توسط کارشناسان تسکو تهیه و ارائه شده است.

راهنمای کامل و تصویری

مونتاژ قالب فلزی دال

راهنمای ویدئویی قالب فلزی دال را مهندسان سامکو تهیه و تدوین کرده‌اند

راهنمای کامل و تصویری

مونتاژ قالب فلزی ستون

این راهنما ارائۀ مشترک کارشناسان شرکتهای تسکو و سامکو است.

راهنمای کامل و تصویری

مونتاژ قالب فلزی دیوار

این راهنما در واحد تولید محتوای هیرکانو و با کمک کارشناسان تسکو تهیه شده است.

سبد خرید

ورود

ورود | ثبت نام
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من

آقای علیپور کارشناس فروش
09128560926

مایلید ما با شما تماس بگیریم؟