فروشگاه آنلاین ابزار و تجهیزات صنعتی و ساختمانی

پشتیبانی تلفنی: 09128560926

عمومی

راهنمای خرید جک سقفی

راهنمای خرید جک سقفی

انواع جک سقفی

‌نکات مهم در خرید جک سقفی

 

جک سقفی صادراتی

بسته‌بندی پالتی جک‌های سقفی – جک سقفی صادراتی

آشنایی با اجزای جک سقفی

جک سقفی ساده از سه جز اصلی تشکیل شده‌است. که اندازه، ابعاد و قطر المان‌های بکاررفته در تولید جک سقفی می‌تواند در تعیین وزن آن دخیل باشد. اجزای جک سقفی ساده عبارت است از:

  • لوله پایه
  • لوله مغزی
  • رزوه و مهره جک

آشنایی با انواع جک سقفی

جک‌های سقفی با توجه به کاربردی که دارند به چند دسته تقسیم می‌شوند.

  • جک سقفی ساده
  • جک‌های صلیبی
  • جک‌های یو شکل

جک‌های صلیبی به دودسته صلیب ثابت و متحرک دسته بندی می‌شوند. که این نوع جک کاربرد فراوانی در کشور ایران دارد. در مواردی جک‌ها با سرجک u شکل تولید می‌شوند. که اندازه و قطعه u سرجک با توجه با سفارش مشتری تولید می‌شود. این نوع جک برای کفراژبندی زیر سقف در کشورهایی چون: ازبکستان ارمنستان عراق و … پرکاربرد است.

 خرید جک سقفی عراقی

به طور کلی جک سقفی عراقی در دو نوع سبک و سنگین تولید می‌شود. اختلاف وزن این دو نوع جک به دلیل تفاوت لوله‌های به کاررفته در تولید جک عراقی است.

جک عراقی سبک

در تولید جک‌های عراقی سبک از لوله با ضخامت 2، 1.8 ویا 1.5 استفاده می‌شود. این نوع جک نسبت به نوع دیگر باربری کمی دارد. طول عمر آن کوتاه‌تر است. همچنین تعداد دفعات استفاده از آن محدود تراست. زیرا جک‌های سبک و ظریف احتمال شکسته‌شدن و خم شدن آن‌ها بیشتر است.

جک عراقی سنگین

جک‌های تولیدشده از لوله‌ای با ضخامت 2.5 جک سقفی سنگین نامیده‌می‌شود. در جک سقفی سنگین لوله پایه و هم لوله مغزی دارای ضخامت 2.5 میلیمتر است. معمولا وزن این نوع جک با در نظرگرفتن سرجک u شکل، بین 16.5 تا 17 کیلوگرم است.

سرجک u شکل معمولا برای داشتن مقاومت و استحکام لازم از ورق 5 میلیمتر تولید می‌شود.

مقایسه جک سقفی سبک و جک سقفی سنگین 

همانطور که از اسم آن‌ها پیداست، این دو نوع جک تفاوت وزنی دارد. اما همین تفاوت وزن و تفاوت ضخامت لوله‌های به‌ کاررفته در ساخت جک باعث تفاوت‌های زیادی شده‌است. از جمله:

  • تفاوت در قیمت، زیرا قیمت جک سقفی به صورت کیلویی محاسبه می‌شود.
  • طول عمر جک سقفی
  • میزان باربری
  • تعداد دفعات استفاده مجدد

در هنگام انتخاب نوع جک باید به چند نکته توجه داشت. میزان باری که جک سقفی باید تحمل کند، فاصله قرارگرفتن جک‌های از یکدیگر و بودجه پیمانکار از عوامل تاثیرگذار در انتخاب جک سقفی است. جک‌های سنگین را تا فاصله 1 متر از یکدیگر می‌توان در زیر سقف قرار داد. با این تفاوت که قراردادن جک‌های سبک با فاصله زیاد از یکدیگر ریسک بالایی دارد. احتمال شکسته‌شدن جک و خسارت دیدن پروژه وجود دارد.

بارگیری جک سقفی

مهم‌ترین کار قبل از بارگیری و ارسال جک سقفی بسته‌بندی آن است. بسیار پراهمیت که جک‌های خریداری‌شده به صورت پالتی بسته‌بندی شوند، و سپس بارگیری انجام شود. بارگیری فله‌ای محصولی همچون جک سقفی باعث صدمه دیدن محصول و آسیب دیدن پوشش رنگی آن خواهد شد.

در بسیاری از موارد دیده‌شده است. که از جک‌های دست دوم  بی‌کیفیت در هنگام بارگیری فله‌ای جک نو استفاده شده‌است. بسته‌بندی جک‌ها در صادرات بسیار پراهمیت است. برای بدون آسیب‌رسیدن محصول به مقصد، جک‌ها بر روی پالت چیده‌می‌شوند. بین هر ردیف جک از چهارتراش‌های چوبی استفاده می‌شود. تا از ضربه لوله‌ها به یکدیگر جلوگیری شود. بسته‌ بندی پالتی مزایای فراوانی از جمله بارگیری آسان، بار اندازی سریع، اطمینان از سلامت جک‌ها و همچنین انبارکردن آسان آن دارد.

مزایای بسته‌بندی پالتی جک سقفی:

  • بارگیری آسان
  • بار اندازی سریع
  • حمل و ارسال بدون آسیب محصول

هزینه ارسال جک‌های سقفی

ارسال جک‌ها و تجهیزات قالب بندی از کارخانه -شهر قم – شهرک صنعتی شکوهیه صورت می‌گیرد. برای برآورد باید مقصد و حجم بار درخواستی را برای ما ارسال کنید. به‌طور میانگین برای ارسال 1200 عدد جک 3.5 متری و یا 1000 عدد جک 4 متری به یک ترانزیت به ظرفیت 24 تن نیاز است. ممکن است وزن جک‌ها بین 17 تا 19 تن باشد. اما این محصول از نظر حجمی به فضای بیشتری برای بارگیری نیاز دارد. به همین خاطر برای بارگیری  آن باید به این مسئله توجه داشت.

 

 

 

راهنمای کامل و تصویری

مونتاژ قالب فلزی مدولار

این راهنما توسط کارشناسان برندهای مطرح قالب بتن فلزی در ایران ساخته شده است.

راهنمای کامل و تصویری

مونتاژ قالب فلزی فونداسیون

این راهنما توسط کارشناسان تسکو تهیه و ارائه شده است.

راهنمای کامل و تصویری

مونتاژ قالب فلزی دال

راهنمای ویدئویی قالب فلزی دال را مهندسان سامکو تهیه و تدوین کرده‌اند

راهنمای کامل و تصویری

مونتاژ قالب فلزی ستون

این راهنما ارائۀ مشترک کارشناسان شرکتهای تسکو و سامکو است.

راهنمای کامل و تصویری

مونتاژ قالب فلزی دیوار

این راهنما در واحد تولید محتوای هیرکانو و با کمک کارشناسان تسکو تهیه شده است.

سبد خرید

ورود

ورود | ثبت نام
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من

آقای علیپور کارشناس فروش
09128560926

مایلید ما با شما تماس بگیریم؟