فروشگاه آنلاین ابزار و تجهیزات صنعتی و ساختمانی

پشتیبانی تلفنی: 09128560926

عمومی

راهنمای خرید اینترنتی قالب بتن

راهنمای خرید اینترنتی قالب بتن

راهنمای خرید قالب بتن فلزی

یکی از محصولات ضروری مورد استفاده در ساخت و ساز بتن، قالب بندی است. خرید قالب بتن باکیفیت تاثیر بالایی در پیشروی پروژه‌های ساختمانی و عمرانی دارد. علاوه بر آن ساخت اسکلت‌های بتنی یک سازه، مستلزم قالب بندی بتن است. انتخاب سیستم مناسب قالب بندی نقش بسیار عمده‌ای در اتمام پروژه در زمان‌بندی تعیین شده و هزینه‌های تمام شده دارد. انتخاب غلط سیستم قالب بندی می‌تواند منجر به مشکلات در کیفیت، زمان بندی و مسائل مالی پروژه گردد.

به عنوان مثال استفاده نابجا از سیستم مدولار به جای سیستم یکپارچه و یا بالعکس، می‌تواند منجر به مشکلات بسیاری در طی اجرای پروژه گردد. به همین دلیل به نکاتی که هنگام خرید قالب بتن باید به آن توجه داشت اشاره می‌کنیم:

فروش قالب‌های فلزی بتن

بسیاری از شرکت‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فروش قالب و تجهیزات قالب‌بندی هستند. پیمانکاران و خریداران می‌توانند به صورت انلاین و یا حضوری سفارش خود را ثبت نمایند. در هنگام استعلام قیمت قالب از کارخانه ها و شرکت‌های مختلف قیمت ثابتی را دریافت نمی‌کنید. زیرا قیمت قالب فلزی ارتباط مستقیمی با کیفیت ورق فولادی استفاده شده در تولید قالب دارد. گاهی برخی از تولید کنندگان برای کاهش هزینه‌ها و پایین آورد قیمت از تسمه‌های ذوبی در ساخت قالب استفاده می‌کنند.

درپروژه‌های بزرگ خرید محصول بی‌کیفیت و ارزان قیمت ریسک بسیار بالایی دارد. تعداد بسیاری از قالب‌هایی که با جوش و یا تسمه‌های بی‌کیفیت تولید می‌شوند توانایی تحمل فشار بتن‌ریزی را نداشته و باعث بروز خسارت در پروژه می‌شوند.

پیشتهاد ما به شما این است برای کاهش هزینه قالب بندی، قالب بتن با کیفیت پایین‌تر خریداری نکنید. قالب‌های تسمه نوردی، قالب‌های تولید شده با فولاد غرب و … دارای طول عمر کمتری هستند.

به همین دلیل برای اکثر پیمانکاران بسیار پر اهمیت است که رویه قالب فلزی و همچنین تسمه‌های پیرامون و تسمه‌های تقویتی پشت قالب تمامی از ورق فولاد مبارکه st37 باشد.

قالب فلزی مدولار بتن

قالب‌بندی ستون با قالب فلزی مدولار

انواع قالب بتن

  1. قالب بتن در انواع مختلفی دارد. مانند: قالب ستون‌گرد، مدولار، تیر و دال، مدور وغیره. باید در نظر بگیرید که روی چه پروژه‌ای کار می‌کنید و قالب بتن مورد نظر که انتخاب می‌کنید، برای نیاز‌های شما مناسب باشد. عوامل موثری که بر انتخاب نوع قالب بتن تاثیر می‌گذارد و باید هنگام انتخاب نوع قالب آن را در نظر بگیرید:
  • حجم بتن‌ریزی
  • فشار وارد برقالب
  • وزن قالب
  • نوع تراکم
  • میزان بتن‎ باقیمانده
  • مقاومت
  1. به دنبال قالب‌های ساخته‌شده از مواد بادوام باشید. که بتوانند فشار و وزن بتن را تحمل کنند. علاوه بر آن در برابر سایش و پارگی مقاوم باشند. از کیفیت محصول و مواد اولیه آن مطمعن شوید.
  2. اندازه و ابعاد و وزن قالب هم در نظر بگیرید. چند فاکتور کلیدی وجود دارد که هنگام خرید قالب بتن باید در نظر داشته باشید:
  • ابعاد محصول نهایی را که می‌خواهید با قالب ایجاد کنید در نظر بگیرید.
  • قالب‌های بتن می‌توانند سنگین باشد، به خصوص زمانی که با بتن مرطوب‌پر شوند. وزن قالب را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که می‌توانید به آسانی آن را جا‌به‌جا کرده و با آن کارکنید، به خصوص اگر قصد دارید چندین بار از آن استفاده کنید.

انتخاب سیستم قالب‌بندی بهینه

  1. اگر قصد دارید چندین سازه بتنی بسازید، قالب بتنی را انتخاب کنید که قابل استفاده به دفعات بالا باشد. امروزه استفاده از قالب‌های مدولار به طور گسترده افزایش پیدا کرده‌است. قالب‌های مدولار، اندازه‌های استانداردی دارند. که البته با توجه به نیاز مشتری و براساس ابعاد سفارشی هم تولید می‌شوند. قالب‌های مدولار، انعطاف‌پذیر هستند و به راحتی از هر جهت گسترش پیدا می‌کنند. پس از اتمام پروژه، قالب باز می‌شود و می‌توان در پروژه‌های بعدی در صورت نگهداری درست، بارها استفاده شود.
  2. حتما توضیحات محصول را با دقت بخوانید تا ویژگی‌های قالب مانند ابعاد، اندازه، کاربرد استفاده، وزن و غیره آن را مشخص کنید و باتوجه به آن قالب خود را انتخاب کنید.
  3. قیمت قالب‌های بتن باتوجه به نوع، اندازه و کیفیت قالب می‌تواند بسیار متفاوت باشد. قالب‌های ساخته‌شده از مواد باکیفیت و با دوام گران‌تر هستند. علاوه بر این قالب‌هایی که دارای مقاومت بالا و قابل استفاده به دفعات بالا هستند، قیمت بالاتری دارند.

جمع بندی

از موارد حائز اهمیت در خرید اینترنتی قالب بتن، مقایسه قیمت‌ها، کیفیت و دوام محصول است. کیفیت را برای قیمت ارزان‌تر به خطر نیندازید، زیرا یک قالب باکیفیت پایین ممکن است که نتایج مطلوب را به همراه نداشته باشد. همچنین نیاز به تعویض مکرر قالب باشد و نهایت در دراز مدت هزینه بیشتری را برای پروژه شما خواهد داشت.

راهنمای کامل و تصویری

مونتاژ قالب فلزی مدولار

این راهنما توسط کارشناسان برندهای مطرح قالب بتن فلزی در ایران ساخته شده است.

راهنمای کامل و تصویری

مونتاژ قالب فلزی فونداسیون

این راهنما توسط کارشناسان تسکو تهیه و ارائه شده است.

راهنمای کامل و تصویری

مونتاژ قالب فلزی دال

راهنمای ویدئویی قالب فلزی دال را مهندسان سامکو تهیه و تدوین کرده‌اند

راهنمای کامل و تصویری

مونتاژ قالب فلزی ستون

این راهنما ارائۀ مشترک کارشناسان شرکتهای تسکو و سامکو است.

راهنمای کامل و تصویری

مونتاژ قالب فلزی دیوار

این راهنما در واحد تولید محتوای هیرکانو و با کمک کارشناسان تسکو تهیه شده است.

سبد خرید

ورود

ورود | ثبت نام
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من

آقای علیپور کارشناس فروش
09128560926

مایلید ما با شما تماس بگیریم؟